تولید-محتوا-برای-سایت

کیاوب: طراحی سایت مشهد

چند قانون طلایی نوشتن محتوا برای وب سایت

اینکه بگوییم اینترنت فضایی شلوغ است مثل این است که بگوییم در اسمان تعداد زیادی ستاره وجود دارد بر اساس آمار live internet stats بیش از ۱٫۹میلیارد وب سایت ، بیش از ۳٫۵ میلیارد جستجودر هرروز و تقریبا ۳۵۰٫۰۰۰ مطلب در هر دقیقه در گوگل ارسال میشود .

بر اساس یک مطالعه از سرویس تحلیلی chartbeat ، پنجاه و پنج درصد از کاربران ۱۵ ثانیه یا کمتر در یک صفحه وب وقت میگذارند . درج محتوای خوب با استفاده از تکنیک های سئو به رتبه اول نتایج گوگل میرسد که توجه بازدیدکنندگان را به خودش جلب میکند .

 

 این چند قانون رو رعایت کنید تا مطمئن شوید محتوای شما به رتبه اول نتایج گوگل میرسد:

۱ – مخاطب خود را بشناسید

به نظر ساده میرسد ، اما بسیاری از نویسندگان قبل از فکر کردن در مورد اینکه کاربران آنها چه کسانی اند ، قلم را روی کاغذ یا انگشت به صفحه کلید قرار می دهند .

قبل از تهیه مطالب ، این سؤالات را از خود بپرسید: مخاطب اصلی من کیست ؟ چگونه آنها سایت من را به صورت آنلاین پیدا می کنند؟ مخاطبان فرعی من چه کسانی هستند که میتوانند مخاطبان اصلی را تحت تاثیر قرار دهند ؟

به عنوان مثال ، در حال طراحی وب سایت برای یک شرکت حقوقی هستید. مخاطبان اصلی شما ممکن است مردم عادی باشند.  با این حال ، مخاطب فرعی شما بسیار گسترده تر هستند که می تواند شامل سایر وکلای دادگستری ، قضات یا هر کسی باشد که ممکن است در آینده به خدمات شما نیاز داشته باشد. اما اگر محتوا برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشود ، احتمال کمی وجود دارد که کاربران آن را پیدا کنند . به این فکر کنید که آنها چه واژهایی را در جستجو Google  تایپ می کنند؟

۲ –  از روش هرمی استفاده کنید

کاربران وب فرصت کمی برای هر صفحه میگذارند و  تصمیم می گیرند که آیا سایت شما اطلاعات مورد نیازشان را در عرض چند ثانیه ارائه می دهد یا خیر.  محتوای خود را مانند یک هرم قرار دهید. مهمترین مطالب ( توضیجی درباره موضوع ) در بالای صفحه سپس ، مطالب کم اهمیت تر در پایین صفحه قرار بگیرد .

۳ – جملات کوتاه و ساده بنویسید

محتوای وب سایت کوتاه و ساده که خواندن آن آسان است باعث جذب کاربران بیشتر میشود.

۴ – از جملات صمیمانه استفاده کنید

به عنوان مثال ، به جای نوشتن “محصولات را می توان در وب سایت ما سفارش داد” ، بگویید “شما می توانید محصولات را در وب سایت ما سفارش دهید.”

۵ – محتوا را برای کاربران بنویسید نه همکاران

وب برای همه است ، نه فقط متخصصان فنی . بنابراین اطمینان حاصل کنید که مطالب برای افراد غیر متخصص هم قابل درک است . اصطلاحات پیچیده را از طریق لینک دهی به سایر مقالات توضیح دهید تا کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری درباره آن موضوع بدست آورند .

این نکته در صورتی که در یک صنعت فنی کار می کنید از اهمیت ویژه ای برخوردار است در صورتی که می خواهید وب سایت شما کاربران عادی را جذب کند.  به یاد داشته باشید که باید برای مخاطبان خود بنویسید نه برای همکارانتان.

۶ – استفاده از فایل چند رسانه ای در متن

بعضی اوقات یک تصویر ، گیف یا فیلم واقعا هزار کلمه را بیان می کند . تحقیقات نشان می دهد که  ۹۰ درصد از اطلاعات  منتقل شده به مغز انسان بصری است و افراد اطلاعات بینایی را ۶۰،۰۰۰ بار سریعتر از متن پردازش می کنند.  تصاویر همچنین به تجزیه متن کمک می کنند و خواندن صفحه شما آسان تر می شود . توصیه می کنیم حداقل در هر صفحه از وب سایت خود حداقل یک تصویر داشته باشید .

۷ – استفاده از پیوندهای داخلی

نکته جالب در مورد وب سایت این است که به راحتی می توان کاربران را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت کرد.  با لینک دادن به کلمات یا عبارات خاص به خوانندگان کمک کنید تا به سایر منابع مرتبط ، به ویژه موارد موجود در وب سایتتان ، دست پیدا کنند.

ایجاد لینک های داخلی در وب سایت علاوه بر تاثیر موثر در سئو باعث میشود کاربران با مطالب سایت شما درگیر شوند ، اما به خاطر داشته باشید که لینک ها باید مرتبط و مفید باشند.

۸ – دکمه مطالب بیشتر ، اشتراک گذاری و…

وب سایت های خوب هر صفحه را با یک دکمه برای دسترسی به مطالب بیشتر پایان می رسانند . این استراتژی به کاربران کمک می کند تا به سایر صفحات وب سایت شما هدایت شوند و همچنین آنها را ترغیب میکند تا محتوای شما را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.

منبع : www.jimdo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *