موتورهای جستجو شامل سه ماده اصلی هستند:

۱/ خزنده

۲/ نمایه سازی (ایندکس صفحات)

۳/ انتخاب نتایج زنده

خزیدن یا عنکبوتی

به معنای اسکن وب سایت ، بخش های آن ، محتوا ، کلمات کلیدی ، عناوین ، لینک ها و تصاویر ، هزاران ربات کوچک است . اطلاعاتی که در وب سایت یافت می شود خزنده است.

خزنده ها تمام لینکهای متنی را در یک وب سایت که به وب سایت های دیگر لینک شده است ، ردیابی می کنند . آنها بارها و بارها این صفحات را تجزیه می کنند . رباتها برای به روزرسانی داده ها به طور مرتب کل اینترنت را رصد می کنند.

نمایه سازی
پس از خزیدن وب سایت ، ایندکس سازی صورت می گیرد . ایندکس شدن وب سایت معمولاً مدتی طول می کشد که اغلب ، از ۱ تا ۱۰ روز است .

علاوه بر این ، هر بار که محتوا وب سایت تغییر کند ، خزنده دوباره آن را اسکن می کند . به خاطر داشته باشید تا زمانی که به روزرسانی ها در وب سایت ایندکس نشوند ، در موتورهای جستجو قابل مشاهده نیستند.

انتخاب نتایج
نتایج برای توسعه دهندگان وب سایت و کاربران بسیار مهم است . هنگامی که کاربر اینترنت یک جستجو در اینترنت ارسال کند ، موتور جستجو در این فهرست حفر می شود و نتایج مطابق با جستجو را بیرون می آورد . این فرآیند بررسی پرس و جو در برابر میلیاردها وب سایت بر اساس الگوریتم های مختلف است .

شرکت هایی که موتورهای جستجو را اداره می کنند (Google ، Microsoft ، Yahoo!) محاسبات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند . با این وجود ، بسیاری از عوامل رتبه بندی کاملاً شناخته شده هستند.

عوامل رتبه بندی
بیشتر این عوامل اثبات شده است ، اما برخی فقط حدس و گمان هستند . برای یادگیری سئو لازم نیست همه عوامل رده بندی سئو را بدانید ، اما بهتر است که حداقل یک مرور کلی بر این موضوع داشته باشید .

یکی از مهمترین فاکتورها ، بک لینک بر اساس تعداد و کیفیت بک لینک های منتهی به یک وب سایت است . هر بک لینک اساساً قیاس یک استناد علمی است :

استفاده از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط در لینک
HTTPS
ارتباط پیوند
دستور زبان و املا
اشتراک اجتماعی
اعتبار دامنه
طرح صفحه
عوامل رتبه بندی را می توان به عوامل جستجوگرها در صفحه (از جمله سئو فنی) و لینک سازی یا عوامل سئو خارجی تقسیم کرد.

نحوه استفاده مردم از موتورهای جستجو

نیاز به راه حل ، اطلاعات یا پاسخ
تایپ نیاز به صورت پرس و جو (کلمه کلیدی) در موتور جستجو
از طریق اولین نتایج
با کلیک روی یک یا چند نتیجه (وب سایت)
مشاهده وب سایت برای پاسخ
در صورت یافتن جواب ، نتایج بیشتری را در SERP  مشاهده میکنند یا کلمه جستجو را تغییر میدهند .
نمایش داده های جستجو می تواند با باز کردن گزینه ای برای خرید ، سریعاً به معامله تبدیل شوند.

به روزرسانی های SERP
قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی ارگانیک خوب است ، به ثمر رساندن سه نفر عالی است اما تنها یک برنده وجود دارد .

وب سایت ها در سراسر جهان به صورت روزانه ، هفتگی یا ماهانه به روز می شوند ، اما این یک مورد متفاوت وجود دارد . مسئله این است که اینترنت هر روز رشد می کند . هنگامی که وب سایت ها و تغییرات جدید توسط موتور جستجو ایندکس می شوند ، نتایج ارگانیک ممکن است تغییر کند.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم الگوریتم گوگل است که همواره تغییر می کند. ترفندهای جزئی ممکن است به هیچ عنوان ایجاد نکند ، اما یک بروزرسانی اصلی الگوریتم می تواند به عنوان یک زمین لرزه به پایان برسد.

آنچه ما می خواهیم بگوییم این است که حتی اگر شما برنده شوید ، موقعیت های شما می تواند در روز با رقبا جایگزین شود و برعکس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *