اینها مهمترین فاکتورهای فنی SEO است که باید روی آنها تمرکز کنید:

۱٫ ابزارهای گوگل
از اتصال سایت خود به ابزارهای جستجوی Google ( مثل Webmaster,Google Analytics) یکی از اصول اولیه SEO است اطمینان حاصل کنید . این به شما کمک می کند تا حضور و عملکرد سایت خود را در جستجوی Google نظارت و حفظ کنید .

این ابزارها به شما کمک می کند تا رتبه بندی کلمات کلیدی ، مجازات های احتمالی Google و بسیاری از داده های مفید دیگر را برای SEO فنی تجزیه و تحلیل کنید .

سایر ویژگی ها این ابزارها شامل قابلیت و میزان استفاده از موبایل ، انتخاب آنچه می خواهید ایندکس شود ، خطاهای سایت و خطاهای لینک ها است.


۲٫ سرعت وب سایت
سرعت وب سایت یکی از عوامل رتبه بندی سئو است ، بنابراین شما همیشه باید در جهت بهبود آن بکوشید . مشخص است که ۵۰٪ از کاربران وب انتظار دارند که یک سایت در ۳ ثانیه یا کمتر بارگیری شود . اگر در ۳ ثانیه بارگیری نشود ، کاربران وب سایتتان را ترک میکنند .

سرعت را در GTmetrix تست کنید .
بهینه سازی تصاویر ، فشرده سازی GZIP ، فشرده سازی HTML ، کوچک سازی JS و CSS را فعال کنید و سعی کنید زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهید .
میزبانی وب با کیفیت ، نقش بزرگی در سرعت وب سایت دارد ، بنابراین حتماً یک ارائه دهنده قابل اعتماد را انتخاب کنید.

۳٫ بهینه سازی موبایل
بهینه سازی موبایل یک ضرورت است. جهان از دسک تاپ به موبایل در حال تغییر است. در واقع ، اجرای یک وب سایت که برای موبایل بهینه سازی نشده باشد ، بر رتبه بندی سایتتان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

وب سایت خود را در ابعاد های مختلف موبایل تست کنید.
رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در نتایج جستجوی تلفن همراه مشاهده کنید.
اطمینان حاصل کنید که نسخه موبایل وب سایت شما مانند دسکتاپ جذاب است .

۴٫ نقشه سایت
نقشه سایت به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا محتوای شما را پیمایش کنند . نقشه سایت است که در آن همه بخش های وب سایت ذکر شده است.

داشتن نقشه سایت به معنای بهبود رتبه بندی شما نمی باشد . طبق گفته های گوگل ، این فایده دارد اما هرگز به دلیل نداشتن مجازات نمی شوید .

همه وب سایت ها به نقشه سایت احتیاج ندارند.
نقشه های سایت از نوع XML می باشد .
نقشه سایت نباید حاوی بیش از ۵۰،۰۰۰ نشانی اینترنتی باشد و نمی تواند بیش از ۵۰ مگابایت باشد .
نقشه سایت را در فهرست اصلی وب سایت قرار دهید :
https://example.com/sitemap.xml

۵٫ Robots.txt
Robots.txt فایلی است که به خزنده ها می گوید کدام بخش وب سایت شما نمی خواهید به آنها دسترسی پیدا کنند . این فایل در https://example.com/robots.txt قرار دارد .

وقتی نمی خواهید برخی اسکریپت ها ، فایل های غیر ضروری یا تصاویر فهرست بندی شوند ، این گزینه مفید است.

از robots.txt برای مخفی کردن محتوا از موتورهای جستجو استفاده نکنید.
خزندگان یا روبات های مخرب نباید قادر به نقض robots.txt باشند .
بیشتر SEO فنی هک می شود
بسیاری از هک های SEO وجود دارد که باعث افزایش عملکرد وب سایت شما می شود . ابتدا با تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی شروع کنید ، این به شما کمک می کند فرصت ها را به دست آوردید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *