عناصر ارزیابی کیفیت وب سایت طراحی سایت در مشهد

عناصر ارزیابی کیفیت وب سایت طراحی سایت در مشهد

عناصر ارزیابی کیفیت وب سایت

۱٫ استراتژی

طراحی وب سایت خوب توسط استراتژی پشتیبانی می شود ، حتی جذاب ترین وب سایت های کاربر پسند نیز در دستیابی به آنچه صاحبانشان به آن نیاز دارد موفق نیستند . بنابراین از خود بپرسید: آیا بازدیدکنندگان جدید وقتی وارد سایت شما می شوند ، احساس خوبی نسبت به شما که دارند و خدماتی را که ارائه می دهید ، درک می کنند ؟ آیا استراتژی مشخصی وجود دارد که از طراحی شما اطلاع می دهد ؟ اگر اینگونه نباشد ، طراحی شما به همان اندازه که باید خوب باشد نیست . برای ارزیابی اثربخشی استراتژی در طراحی وب سایت ، از طریق این سوالات به نتیجه برسید :

مشاغل من در چه گروهی است و آیا در وب سایت من مشهود است ؟
هدف این وب سایت چیست و آیا طراحی آن را نشان می دهد ؟
مخاطب هدف من کیست و چگونه طراحی آنها را مورد توجه قرار می دهد ؟
چه باید بکنید : مارک خود را تعیین کنید و اهداف وب سایت مشخصی تعیین کنید و سپس براساس آن طرح خود را پیاده سازی کنید . هنگامی که وب سایت شما با استراتژی اجرا می شود ، احتمال موفقیت بسیار بیشتر است .

۲٫ قابلیت استفاده

قابلیت استفاده شامل همه چیز در مورد طراحی وب سایت خوب ، از جمله سرعت ، کاربرپسندی ، امنیت ، جزئیات فنی مانند نقشه های سایت و … است . برای دیدن اینکه سایت شما چقدر کاربرد دارد ، از سوالات زیر کمک بگیرید :

چه مدت طول می کشد تا صفحات من بارگیری شود ؟
پیدا کردن اطلاعات برای کاربران چقدر آسان است ؟
آیا دکمه جستجو برای بازدید کنندگان وجود دارد ؟
آیا همه لینک ها کار می کنند ؟
آیا سایت در مرورگرهای مختلف کار می کند ؟
آیا سایت من در دستگاه های مختلف تلفن همراه کار می کند ؟
اگر من از اطلاعات شخصی خواسته ام ، آیا اطلاعات مشتری ایمن است ؟
تصور کنید که به عنوان بازدید کننده به سایت مراجعه کرده اید و سعی در یافتن اطلاعات دارید .

عناصر ارزیابی کیفیت وب سایت طراحی سایت در مشهد

عناصر ارزیابی کیفیت وب سایت طراحی سایت در مشهد

۳٫ محتوا

دو عنصر اصلی در مورد محتوا خوانایی و سودمندی است . خوانایی بسیار مهم است زیرا اگر بازدید کنندگان شما نتوانند مطالب شما را درک کنند ، خواه به این دلیل که خیلی کم است یا رنگ نامناسب و یا با قلم غیرقابل خواندن ، راهی برای یافتن پیام شما وجود ندارد . سودمندی به همان اندازه مهم است ، زیرا اگر محتوای شما برای خواننده شما مهم نباشد ، به هر حال او را از دست می دهید . در اینجا چند سوال برای ارزیابی محتوای وب سایت شما برای ارزیابی کیفیت آن ارائه شده است :

آیا قلم هایی که انتخاب کرده ام قابل خواندن است ؟
آیا تضاد کافی بین رنگ های پس زمینه و رنگ های قلم وجود دارد ؟
آیا این مطالب برای خواننده مرتبط با خدمات سایت خواهد بود ؟
آیا مطالب مختصر و مفید است ؟

۴٫ بهینه سازی جستجو

روش های زیادی وجود دارد که طراحی وب سایت شما بر بهینه سازی جستجو تأثیر می گذارد . همانطور که مجله موتور جستجو اشاره می کند ، “بهینه سازی موتور جستجو و شبکه های اجتماعی همه با طراحی وب سایت قوی شروع می شوند.” به عنوان مثال وب سایت شما از گرافیک مناسبی برخوردار است ؟ در غیر این صورت موتورهای جستجو نمی توانند سایت را ببینند . برای اینکه موتورهای جستجو بدانند چه چیزی را نشان می دهند ، باید برچسب های ALT را به توضیحات تصویر خود اضافه کنید. آیا HTML شما کارآمد است؟ اگر اینگونه نباشد ، می تواند به رتبه بندی جستجوی شما آسیب برساند . برای اطمینان از طراحی بهینه وب سایت از خود سؤالات زیر بپرسید :

آیا همه تصاویر من با برچسب های ALT بهینه شده اند؟
آیا کد نویسی من کارآمد است ؟
آیا من از کلمات کلیدی مرتبط در برچسب های عنوان ، توضیحات متا ، برچسب های عنوان و … استفاده کرده ام ؟
آیا نقشه سایت دارم ؟

 

منبع : www.straightnorth.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *