سئو محتوا چیست؟(1) طراحی سایت در مشهد

سئو محتوا چیست؟(1) طراحی سایت در مشهد

سئو محتوا چیست؟

محتوای SEO  به صفحات وب سایت شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید ، شامل همه موارد مربوط به نوشتن و ساختار محتوا در وب سایت است . سه عنصر اصلی وجود دارد که باید برای تولید محتوا در نظر بگیرید که باعث می شود وب سایت شما به خوبی رتبه بندی شود: استراتژی کلمات کلیدی ، ساختار سایت و نوشتن مطالب کپی .

سئو محتوا از آن جهت حائز اهمیت است که موتورهای جستجو ، مانند Google وب سایت شما را می خوانند ، بنابراین کلماتی که در سایت خود استفاده می کنید تعیین می کند که آیا سایت شما در صفحات نتایج قرار می گیرد یا خیر . البته وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده و دارای رابط کاربری بسیار خوبی باشد و کلیه موارد فنی که باعث می شود سایت شما در گوگل رتبه بندی شود نیز باید استفاده شود . اما بدون محتوای با کیفیت خوب ، سایت شما در موتورهای جستجو شانس دیده شدن ندارد .

۱٫ تحقیق در مورد کلید واژه

تحقیقات کلمه کلیدی چیست؟
تحقیقات کلمات کلیدی در واقع مراحلی است که شما برای ایجاد لیست گسترده ای از کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها سایتتان را رتبه بندی کنید ، انجام می دهید . هر استراتژی برای محتوا باید از تحقیقات کلمات کلیدی شروع شود ، زیرا باید بدانید مخاطبان شما در صورت ایجاد ترافیک به دنبال چه چیزی می باشند . تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا عباراتی را که باید برای رتبه بندی در نظر بگیرید کشف کنید .

تحقیقات کلید واژه دارای چهار مرحله است:

اول ، شما خدمات شغلی خود را یادداشت می کنید .
در مرحله بعد لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا می کنید .
به هدف جستجو نگاه کنید .
در آخر ، برای همه این کلمات کلیدی صفحه ایجاد می کنید .
اگر تحقیق کلمات کلیدی خود را به درستی انجام می دهید ، باید مروری واضح از اصطلاحاتی که مردم استفاده می کنند و اصطلاحاتی که می خواهید صفحات سایت شما پیدا شود ، داشته باشید . این مرور به عنوان راهنمایی برای نوشتن مطالب در وب سایت شما ارائه می شود .

چرا تحقیقات کلمات کلیدی برای محتوای سئو بسیار مهم است؟
تحقیقات صحیح در مورد کلمات کلیدی روشن میکند که مخاطبان شما از چه اصطلاحاتی استفاده می کنند . بهینه سازی محتوای SEO برای کلماتی که مردم از آن استفاده نمی کنند ، معنی ندارد . انجام تحقیقات مناسب کلمات کلیدی باعث می شود که شما از کلماتی مشابه مخاطب مورد نظر خود استفاده کنید و از این رو تمام تلاش خود را برای بهینه سازی وب سایت خود ارزشمند می کنید .

کلمات کلیدی دم بلند
هرچه یک عبارت جستجو طولانی تر و خاص تر باشد ، رتبه بندی برای آن اصطلاح ساده تر خواهد بود . کلمات کلیدی که خاص تر هستند (و طولانی تر) معمولاً به کلمات کلیدی دم بلند گفته می شوند .

کلمات کلیدی سر یا دم بلند ؟
طبقه بندی کلمات کلیدی شما یک امر ضروری است . برخی از کلمات کلیدی بسیار متداول و رقابتی (سر) هستند ، در حالی که برخی دیگر دم بلند هستند . تصمیم بگیرید که مهمترین کلمات کلیدی سطح بالا شما هستند – کلماتی که باعث ایجاد ترافیک کافی برای وب سایت شما می شود ، احتمالاً فقط چند مورد از این کلمات کلیدی عمومی را برای تجارت خود خواهید داشت ، بقیه آنها بیشتر دم بلندخواهد بود.

چهار نوع جستجو وجود دارد :

جستجو ناوبری : کاربران می خواهند به یک وب سایت خاص مراجعه کنند ، اما به جای اینکه URL را وارد کنند ، یک عبارت را وارد موتور جستجو می کنند .
جستجو اطلاع رسانی : کاربران در تلاشند تا برای یک سؤال خاص یا اطلاعاتی درباره یک موضوع خاص پاسخی پیدا کنند .
جستجو تجاری : کاربران می خواهند در آینده نزدیک چیزی بخرند و قبل از خرید اقدام به تحقیق می کنند .
جستجو معامله : کاربران به دنبال خرید چیزی پس از انجام جستجوی اهداف تجاری خود هستند .
موتورهای جستجو همیشه سعی می کنند به نیازهای دقیقی که مردم دارند پاسخ دهند و در حدس زدن قصد جستجو افراد بهتر و بهتر می شوند .

SERP ها را بررسی کنید
می توانید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، اطلاعات زیادی را از صفحات نتایج بدست آورید . اگر می خواهید دریابید که افرادی که از کلمات کلیدی شما استفاده می کنند چیست ، کافی است آن کلمات کلیدی را google کنید و به نتایج جستجو دقت کنید . سعی کنید محتوای خود را طوری ایجاد کنید که نیاز خاصی را که از نتایج برای هر کلمه کلیدی تقسیم می کنید ، پاسخ دهد .

سئو محتوا چیست؟(1) طراحی سایت در مشهد

سئو محتوا چیست؟(۱) طراحی سایت در مشهد

۲٫ ساختار سایت

دومین جنبه مهم سئوی محتوا ساختار سایت شما است .

چرا ساختار سایت برای سئو محتوا مهم است؟
دو دلیل اصلی وجود دارد که ساختار سایت به عنوان یک عامل مهم رتبه بندی و بنابراین برای محتوای سئو ضروری است :

آ. ساختار خوب به Google کمک می کند تا سایت شما را درک کند
نحوه ساخت سایت شما به Google سرنخهای مهمی را می دهد که در آن می توانید مهمترین مطالب را پیدا کنید . ساختار سایت شما تعیین می کند که موتور جستجو بفهمد سایت شما چیست و چگونه می تواند محتوای مربوط به هدف سایت شما را پیدا کند و ایندکس کند . بنابراین یک ساختار خوب سایت منجر به رتبه بالاتری در گوگل خواهد شد .

ب. ساختار خوب باعث می شود که شما با محتوای SEO خود رقابت نکنید
در وب سایت خود ، احتمالاً چندین مقاله درباره موضوعات مشابه خواهید داشت ، اگر هشت مقاله درباره سئو بنویسید ، گوگل نمی داند کدام یک از اینها مهمترین است . اگر ما این موضوع را با ساختار سایت خود روشن نکردیم ، برای کسب مقام اول گوگل در رقابت با مقالات خود هستیم . بنابراین ، حل مشکلاتی از این دست با استفاده از یک ساختار لینک داخلی ، به طور کلی رتبه های بالاتری را به دنبال خواهد داشت .

ساختار ایده آل یک سایت
در حالت ایده آل ، شما باید سایت خود را مانند هرم ساختار دهید . در بالای هرم صفحه اصلی شما قرار دارد و در صفحه اصلی پیوندهایی به برخی از صفحات دیگر وجود دارد .

نکات عملی در مورد بهبود ساختار سایت شما
اگر در مورد سئوی محتوا جدی هستید ، به احتمال زیاد در حال حاضر یک وب سایت زنده دارید . بنابراین ممکن است کمی دیر باشد که ساختار سایت خود را به روشی ایده آل مانند هرم تنظیم کنید. ناامید نشوید – هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود ساختار سایت و محتوای SEO خود انجام دهید ، به عنوان مثال شما میتوانید تلاش های خود را روی مقالات متمرکز کنید .

استفاده از برچسب ها 
برچسب ها و طبقه بندی ها به سایت شما ساختار بیشتری می دهند – یا حداقل ، Google آن را بهتر می فهمد . برچسب ها مقالات شما را در مورد موضوعات مشابه گروه بندی می کنند . برخی افراد برچسب های بیشتری نسبت به طول مقالات دارند استفاده از برچسب های زیاد منجر به ایجاد یک وب سایت گیج کننده و ضعیف می شود .

از تکثیر مطالب خودداری کنید
همین محتوای سئو می تواند در چندین مکان در سایت شما ظاهر شود . به عنوان یک خواننده ، هیچ مشکلی ندارید : شما هنوز هم محتوای مورد نظر خود را دریافت می کنید. اما یک موتور جستجو مجبور است چیزی را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب کند ، زیرا نمی خواهد همان محتوای را دو بار نشان دهد .

علاوه بر این ، هنگامی که وب سایت های دیگر به محصول شما پیوند می دهند ، احتمالاً برخی از آنها به URL اول پیوند دارند ، در حالی که برخی دیگر به URL دوم پیوند دارند . اما اگر این کپی ها همه به همان URL پیوند داشته باشند ، شانس شما برای رتبه دهی بهتر برای کلمه کلیدی مربوطه بسیار بیشتر خواهد بود .

منبع : www.yoast.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *