تاثیر لینک ها در سئو

تاثیر لینک ها در سئو

ساختمان پیوند(لینک)
لینک سازی فرایندی برای دسترسی به محتوای شما از وب سایت های دیگر است . از نظر فنی ، بک لینک ها پیوندهای ابر متن هستند که به عنوان پیمایش در بین وب سایت ها استفاده می شوند . لینک ها توسط موتورهای جستجو رصد می شوند و به آنها امکان می دهد محتوای وب را فهرست بندی کنند .

چرا ایجاد لینک بسیار مهم است؟
موتورهای جستجو از لینکهایی برای کاوش در وب سایت های جدید و تعیین رتبه کلی وب سایت در SERP استفاده می کنند .

این بدان معناست که مشخصات لینک وب سایت از مهمترین عوامل رتبه بندی در سئو است.

هنگامی که گوگل در دهه ۱۹۹۰ PageRank را معرفی کرد ، از تعداد لینک دهنده به عنوان یک معیار مهم در رتبه بندی کلی استفاده شد . هر چه تعداد بک لینک های بیشتری کسب کنید ، رتبه شما بهتر خواهد بود.

امروزه ، ساخت لینک بیشتر در مورد تعداد بک لینک نیست ، بلکه بیشتر در مورد کیفیت و ارتباط لینک ها است.

انواع بک لینک
۱٫ لینک های بدون پیگیری هیچ امتیازی به وب سایتی که لینک شده نمی دهند. آنها به دلیل استفاده از برچسب rel = “nofollow” HTML به خزنده ها می گوید این کار را نکنند . این نوع لینک ها از نظر سئو هیچ ارزشی ندارند.
۲٫ متن لینک شده بخشی قابل مشاهده و قابل کلیک با لینک است. این به خزندگان کمک می کند تا صفحه پیوندی را مشخص کنند.

اگر صفحات بیشتری با اصطلاحات خاصی که در محتوا استفاده شده اند به شما لینک دهند ، به شما در رتبه بندی این اصطلاحات (کلمات کلیدی) در موتورهای جستجو کمک می کند.

کلماتی که در محتوا لینک میشود میتواند شامل گزینه های زیر باشد :

کلمات کلیدی و عبارات مهم
مارک ها
اصطلاحات مارک دار
متن های عمومی
URL ها

جنبه های با کیفیت بودن بک لینک
Google چندین جنبه کیفیت وب سایتهای مراجعه کننده را در نظر می گیرد :

اعتبار دامنه
اعتبار صفحه
چندین معیار توسط Moz و Majestic وجود دارد که به ما در ارزیابی این خصوصیات کمک می کند :

اعتبار صفحه (PA)
اعتبار دامنه (DA)
قابل اعتماد بودن Trust (TF)
هرچه مقدار بیشتر باشد ، کیفیت بک لینک نیز بالاتر است.

ارتباط
لینک هایی که به یک وب سایت ارجاع داده میشود باید مرتبط با محتوای آن باشند . در غیر اینصورت بک لینک فایده ای نخواهد داشت .

قرار دادن پیوند
لینک های درج شده در مقالات از لینک های موجود در پاورقی و ستون های فرعی هستند . لینکهای مجزا از لینکهای sitewide با ارزش تر باشند.

لینک های sitewide در تمام صفحات یک وب سایت وجود دارد . معمولاً در بالا و پایین صفحه ، سربرگ و نوار کناری قرار دارند . پیوندهای Sitewide هم برای ایجاد لینک داخلی و هم خارجی عالی هستند.

این لینک ها می توانند ترافیک زیادی ایجاد کنند . مطمئن شوید فقط از لینک های طبیعی استفاده می کنید و به خاطر داشته باشید که پتانسیل سئو آنها در مقایسه با لینک های مجزا ممکن است کمی پایین تر باشد .

راهبردهای ایجاد لینک
بدست آوردن بک لینک با کیفیت بالا کار ساده ای نیست . تکنیک های ساده (پیوندهای متقابل یا ارسال دایرکتوری) دیگر کار نمی کند ، بنابراین SEO زمان زیادی را صرف تلاش برای رویکردهای مختلف می کند .

بهترین روش های ایجاد لینک :

ارسال مهمان
ارسال مهمان احتمالاً محبوب ترین روش ساخت لینک است . به این صورت که : شما پستی را می نویسید و آن را در وب سایت دیگری منتشر می کنید . وب سایت محتوای رایگان دریافت می کند و یک بک لینک رایگان دریافت خواهید کرد. برد – برد.
البته این روش از کیفیت پایین برخوردار است . اگر می خواهید بک لینک خوب داشته باشید ، باید به عنوان مهمان مطالب با کیفیت ارائه دهید . محبوبیت این تکنیک به این معنی است که همه از آن استفاده می کنند و پست های مهمان بد و ایمیلهای تبلیغاتی بد بسیار زیاد است . آنچه را که باید هنگام انجام کار تبلیغی برای بازدید از پست مهمان بخاطر داشته باشید:

از قالب استفاده نکنید
شخصی باشید
مباحث مرتبط و تحقیق شده را ارائه دهید
بک لینک های رقبا
یک استراتژی وقت گیر اما کاملاً مؤثر ، یافتن مواردی است که برای دیگران مفید است. وب سایت هایی را که به رقبای شما لینک داد ند، بررسی کنید ، محتوای بهتری ایجاد کنید و در آن سایت ها شما هم بک لینک ایجاد کنید .

آسانترین راه برای یافتن بک لینک های رقبا ، استفاده از ابزار بک لینک مانند LinkMiner است .

هنگامی که بک لینک های رقبا را پیدا کردید ، وقت آن است که بهترین فرصت ها را تحلیل کنید . آنچه شما باید در نظر بگیرید:

ارتباط لینک – آیا پیوند مربوط به مطالب شما است؟
قدرت لینک – صفحه لینک صلاحیت دارد؟
احتمال تکرار بک لینک – آیا من می توانم همان بک لینک را بدست آورم؟

در اینجا برخی دیگر از تکنیک های محبوب ساخت لینک:

ایجاد لینک مبتنی بر محتوا : محتوایی ایجاد کنید که به طور طبیعی لینک های برگشتی ، سهام اجتماعی و ترافیک ارجاع را به خود جلب کند .
بک لینک های اجتماعی : محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید ، آن را در فیس بوک تبلیغ کنید ، به بحث و گفتگو بپیوندید ، درباره پست های مربوطه نظر دهید و ارتباط برقرار کنید .
ساختمان پیوند شکسته : وب سایت هایی را با لینک های غیرفعال پیدا کنید و محتوای خود را به آنها بدهید تا در عوض به آنها پیوند دهند.
خرید بک لینک از طریق پست های وبلاگ
لینک های پشتیبان از تالارهای گفتمان ، سایتهای پرسش و پاسخ ، لیست های برتر ، نظرات ، جمع کننده محتوا ، لیست های تجاری و غیره

به طور کلی :
ساختن لینک را بطور منظم انجام دهید .
به جای بسیاری از لینک های کم کیفیت ، چند لینک با کیفیت بالا به دست آورید .
از بک لینک از وب سایت ها و شبکه های اسپم خودداری کنید .
سعی کنید مکان های بک لینک را بدست آورید که می تواند ترافیک وب سایتتان را بیشتر کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *